Booking Hotline: +43 512 5351 555

Das kleine Familienhotel Koch / Kärnten

  Homepage

Krems i.K., Carinthia, Austria

noted
Add to List of Favorites
Accommodation Type:
Hotel
The Lieser and Maltatal Valley is surrounded by the Nockberge and Hohe Tauern National Parks and makes a paradise for families and walking enthusiasts.
Located in a sunny and peaceful spot, some eight kilometers from the charming town of Gmünd,...
More hotel details
Your Hosts
“We warmly welcome you!”
Stefan Koch
Family Koch warmly welcomes you!
4.9 /5
superb
(7 Ratings)
Wunderschöner Winterurlaub Es war wieder ein wunderschöner Urlaub! Haben den nächsten Urlaub im Hotel schon gebucht! read more Ralf, 23.02.2014

Price from (EUR):

Amenities

Location

Rooms & Prices

Available rooms for  Adults from  -

Select your travel date for Das kleine Familienhotel Koch / Kärnten:

Youth Room
Food Arrangement
Half Board
Price per night from
90.60 EUR
Double Room (20 m²)
Food Arrangement
Half Board
Price per night from
97.00 EUR
Family Room
Food Arrangement
Half Board
Price per night from
101.40 EUR

Overall Rating

4.9 /5 superb
Based on 7 Traveller Reviews
Amenities
4.9 /5
Offer(s)
4.7 /5
Value for money
5.0 /5
Service / Friendliness
5.0 /5
Food arrangement
5.0 /5

Guest reviews

, 23.02.2014, Family 2 adults + 2 children
4.8/5
Wunderschöner Winterurlaub
Es war wieder ein wunderschöner Urlaub! Haben den nächsten Urlaub im Hotel schon gebucht!
Show details
Amenities
5 /5
Offer(s)
4 /5
Value for money
5 /5
Service / Friendliness
5 /5
Food arrangement
5 /5
, 20.02.2014, Family 2 adults + 1 child
5.0/5
Beautiful weekend
My family spent beautiful weekend in Koch family hotel. Hospitality, room, food was excellent.
Pleasant atmosphere.
Show details
Amenities
5 /5
Offer(s)
5 /5
sauna
Value for money
5 /5
Service / Friendliness
5 /5
Food arrangement
5 /5
, 28.07.2013, Family 2 adults + 1 child
5.0/5
für Familien mit Kindern sehr empfehlenswert
hier dürfen Kinder einfach auch mal Kinder sein - es heißt nicht "pst, pst, pst"......sie dürfen auch mal toben (fernab vom Straßenverkehr) haben diverse Spielmöglichkeiten ...
Show details
... auf einem hauseigenen Spielplatz - es gibt auch eigene Spielzimmer... Kinder finden relativ schnell Anschluss - besonders unser Nachzügler fand das toll weil er sonst doch eher als "Einzelkind" (mit großen Geschwistern) und ohne viel Spielkameraden aufwachsen muss
Amenities
5 /5
Das Doppelzimmer mit Zustellbett war sehr zweckdienlich/praktisch ausgestattet, WC und Bad waren 2 getrennte Räume ....... auch waren ein Wäscheständer am Balkon, Minitresor und Haarfön vorhanden... was ich bei den heißen Temperaturen gerne im Zimmer zur Verfügung gehabt hätte wäre ein Kühlschrank gewesen- aber Getränke gabs jederzeit und deshalb auch kein Punkteabzug - das gesamte Haus war sehr sauber und gepflegt
Offer(s)
5 /5
es gab viele "Wellnessangebote" - aber uns wurde die Zeit zu kurz um diese zu testen oder in Anspruch zu nehmen
Value for money
5 /5
Top
Service / Friendliness
5 /5
sehr nette familiäre Atmosphäre, man wurde auch sehr herzlich empfangen und man hatte das Gefühl, das hier der Gast/ jeder Mensch noch was wert ist... auch die Wünsche/Sonderwünsche von Kindern wurden sehr ernst genommen und prompt erfüllt...
Food arrangement
5 /5
Wir hatten Halbpension gebucht:

allgemein: es wurde ohne Probleme auf Sonderwünsche eingegangen, es wurde auch immer nachgefragt ob das Essen ausreichend sei ---Nachschlag war möglich

Wir haben ein Kind mit "komplizierten" Essgewohnheiten - sogar darauf wurde eingegangen und alle waren bemüht unserem Kind das Bestmögliche (inkl. Sonderwünsche) zu bieten

Das Frühstück und den Salat zum Abendessen gabs in Buffetform - ansonsten gab es für Erwachsene 2 Menüs (mit Suppe und Nachspeise) zur Auswahl und ein Kindermenü gabs extra ---- alles in allem war das Essen geschmacklich sehr gut und selbst für uns völlig ausreichend obwohl wir eher als "größere Esser" einzustufen sind

Extra für uns erwähnenswert waren der gute hausgemachte Holundersaft und Zitronenmelissensaft
View all reviews

Welcome to the Lieser and Maltatal Valley - the perfect retreat for a family vacation in Carinthia!

The Lieser and Maltatal Valley is surrounded by the Nockberge and Hohe Tauern National Parks and makes a paradise for families and walking enthusiasts.
Located in a sunny and peaceful spot, some eight kilometers from the charming town of Gmünd, our hotel is a haven for people longing for rest and relaxation.

There is plenty of room for children to romp about and enjoy themselves.
Come for relaxation, activities and an unparalleled nature experience - and leave the hustle and bustle of everyday life behind.

Holidays tailored to suit your needs!
We at Familienhotel Koch look forward to meeting you!

Welcome to Familienhotel Koch!

Activities and relaxation - experience winter holidays second to none!
Your well-being is our job! We will get your ski passes, organize skiing lessons and offer you top-quality skiing gear for rent. Children's ski school; free child care Mon - Fri.
We offer a free, private transfer service to the ski area.
Get the latest Atomic skiing gear at the in-house rental shop.

Enjoy winter at its finest and have us pamper you from start to finish!

The Koch family and their team look forward to meeting you!

Amenities

Accommodation Type:
Hotel
Room Types:
10 Rooms/Suites
Payment Options:

Cash Payment
Bank Transfer
Parking lots available
Sauna available
Pets Allowed
No swimming pool
Restaurant available
No indoor pool
WiFi available
The voucher is redeemable here
“We warmly welcome you!”
Family Stefan Koch
Innernöring 15
9861 Eisentratten, Austria
Any questions? Give us a call!
+43 512 9001 11593
(Daily 8 am - 9 pm)
go to top of page

Location & Getting There

A10 Tauern motorway to exit Gmünd - on along the federal road to Eisentratten - at the Post Office make a right - cross the bridge - 4km straight towards Nöhring.
Plan Route Now
Train station in Spittal-Millstättersee. Pick-up service on request.
Klagenfurt Airport (90km)
Scheduled flights to/from:
Vienna
Zürich
Frankfurt
London
Cologne/Bonn
Hannover
flight reservation
Location & Getting There
Innernöring 15
9861 Eisentratten
Austria
  • Out in the open
  • Alpine Skiing
  • from the ski bus stop